×
JenProCestovatele

Neuvěřitelné SkyCycle. Jak vypadá Londýnská vize cyklostezek

Zdroj: www.huhmagazine.co.uk

Lidí, kteří více či méně ochotně konvertují ke zdravému životnímu stylu, zvláště s novoročními předsevzetími, rapidně přibývá. A jeden z kroků je přestat si kypřejší pozadí vozit hromadnou dopravou a raději nasednout na kolo.

Zdroj: www.huhmagazine.co.uk
Zdroj: www.huhmagazine.co.uk

Jízda po městě na kole je peklo

Jenže tato činnost ve velkých městech sebou nese nejednu svízel. Proplétat se mezi autobusy, auty a tramvajemi je mnohdy nebezpečné a u všech zúčastněných vede často k záchvatům tourettova syndromu. Nejeden z vás s jízdou po Praze má své zkušenosti. Jenže zkuste si představit, jaký mumrajch to musí být v metropoli, která bez přibližně dvou Prah má tolik obyvatel jako celá Česká republika. V takovém chaosu snaha žít trochu zdravěji a jet třeba do práce na kole vinou všeho toho stresu vlastně vůbec zdravější není a nemluvě o tom, že se tato banální aktivita mění ve zběsilou akční videohru, kterou si nebohý cyklista užije až příliš na vlastní kůži.

Jsou tací, kteří kličkování mezi auty, taxi a autobusy vzdají a raději jedou po chodníku, jenže to s nelibostí nesou chodci, kteří si tento relativně bezpečný prostor zcela usurpují a na okolené vetřelce jsou hákliví.

Nadzemní potrubí pro cyklisty je řešení

S elegantním řešením této svízelné situace přišla společnost Exterior Architecture, která navrhla projekt jakéhosi nadzemního potrubí, jímž nebude protékat voda nebo ropa ale cyklisté. Futuristický koncept s názvem SkyCycle nabídne 220 kilometrů cesty bez aut, otravných výfuků či vzteklých klaksonů.

SkyCycle si neklade za cíl nahradit zaběhnuté cyklostezky, ale nabídne koluchtivým zájemcům příjemnou, leč placenou, alternativu.

Dle posledních průzkumů se v Londýně každý den uskuteční 500 000 cyklojízd. Do roku 2020 toto číslo vzroste na 1,5 milionu. Je proto nezbytné bezpečnost cyklistů a vhodnost cyklostezek řešit.

SkyCycle je však zatím jen pohádkou

Elegantní potrubí pro cyklisty je však zatím spíše utopií, a tak nezbývá než zatnout zuby a se zocelenými nervy nasednout na kolo a pevně věřit, že se každý cyklista dostane z bodu A do bodu B bez většího karambolu.




Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*